top of page
CPV.png

Cyberriskverzekering

Bijgewerkt op: 9 sep. 2021

Ransomware, DDoS-aanvallen, phishing mails: steeds meer ondernemers zijn het slachtoffer van cybercriminaliteit. Een cyberverzekering biedt een complete oplossing: er wordt als eerste gericht op het voorkomen van cybercrime. En wordt u toch slachtoffer van cybercriminelen? Dan wordt er geholpen bij het herstel van de schade met deze cyberverzekering.

  • Risico-inventarisatie en preventieadvies op maat

  • 24/7 hulp door cybersecurity-specialisten

  • Duidelijke spelregels op 1 A4 in plaats van uitgebreide polisvoorwaarden


Wat verzekert u met een Cyberriskverzekering? Cybercriminelen kunnen uw bedrijf op verschillende manieren beschadigen. Bijvoorbeeld als uw netwerk wordt gehackt en vertrouwelijke informatie, zoals financiële gegevens of klantendossiers, in verkeerde handen valt. Cybercriminelen kunnen daarvoor losgeld vragen. Bovendien kan uw bedrijf hiervoor aansprakelijk worden gesteld en kunt u een boete krijgen van de Autoriteit Persoonsgegevens. En wat als cybercriminelen uw netwerk platleggen? Uw bedrijf is dan dagenlang niet bereikbaar.


Wel verzekerd

  • Advies bij het voorkomen van cybercrime

  • Periodieke inventarisatie van cyberrisico’s met risico-inventarisatie tool.

  • 24/7 hulp van een cyberrisk expert als u wordt aangevallen door cybercriminelen

  • Crisismanagement: forensisch onderzoek, communicatie en PR.

  • Aansprakelijkheid: Vermogensschade van derden als gevolg van een cybercrime incident dat bij u is ontstaan en waarvoor u aansprakelijk bent.

  • Ondersteuning als u aansprakelijk wordt gesteld voor verlies van vertrouwelijke informatie als gevolg van cybercrime.

  • Boetes als gevolg van een cybercrime incident opgelegd door de Autoriteit Persoonsgegevens of creditcardmaatschappijen (PCI DSS).

  • Vergoeding van schade aan software, website of andere digitale eigendommen en data.

  • Vergoeding van vaste lasten en verlies van winst als uw bedrijf tijdelijk stilligt door cybercrime. Voor deze vergoeding geldt een uitkeringstermijn van 26 weken en een wachttijd van 24 uur.

  • U kunt kiezen uit een verzekerd bedrag van maximaal € 100.000,- of € 250.000,- per jaar voor bovenstaande dekkingen samen.

Niet verzekerd

  • Materiële en letselschade wordt niet vergoed. Vermogensschade wel.

  • Schade die ontstaat doordat leveranciers van internet, telefonie of elektriciteit door een cyberincident zijn getroffen

  • Losgeld aan cybercriminelen

  • Contractuele aansprakelijkheid.


.Wilt u een offerte op maat aanvragen? Vul dan hier het contactformulier in.






23 weergaven0 opmerkingen
bottom of page